Stukot w silniku M3 e36 3,2

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Bombel » śr paź 31, 2007 01:02

Jak kupilem auto, wszyscy, ktorzy je ogladali stwierdzili, ze lekko slychac "gore", wiec sie umowilem na reulacje zaworow na przyszly tydzien...
Wczoraj sie nie powstrzymalem i pojezdzilem sobie troszke po miescie. Kilka wyscigow od 0-240 kilka baczkow i wszystko bylo oki. Pozniej znowu sobie pojezdzilem i skrecilem 5 bakow. Od tamtej pory slysze jakis stukot, na wolnych slabo slyszalny, a tak w zakresie 1500-3500 coraz szybszy i glosniejszy. Jak dla mnie dzwiek, jakby jakis zawor...
Co to moze byc?? Jechac na te regulacje, czy od razu brac sie za sciaganie glowicy i sprawdzenie zaworow?? A moze to cos powazniejszego??
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
mek
Posty: 28
Rejestracja: wt lis 07, 2006 01:18
Lokalizacja: wwl
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: mek » śr paź 31, 2007 01:30

Może trzeba w niej olej zmienić? Też miałem takie cykanie jak jeżdziłem do końca terminu wymiany, na nowym oleju było już cichutko.

PawełM
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:14
Lokalizacja: Wawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: PawełM » śr paź 31, 2007 10:22

Przede wszytkim witam serdecznie wszystkich użytkowników Mforum.

Nie chcę tutaj nikogo martwić i mam nadzieję że się mylę ale stawiam jednak na dół silnika a nie górę.NIe wiem bo nie słyszałem tego silnika ale z opisu to wygląda jednak na jakąś panewkę korbowodową.

Awatar użytkownika
MP
Posty: 168
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:44
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: MP » śr paź 31, 2007 11:39

Tak przy okazji, jaki jest koszt panewek i ich wymiany?

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: macpis » śr paź 31, 2007 13:50

Ja tez mam stukot w glowicy, najczesciej na zimnym silniku z przodu przy glowicy vanosa. Jedni mowia ze to vanos a inni ze lancuch bo napinacz wymieka.
PeAcE, LovE and ///M

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: ///M3 » śr paź 31, 2007 13:59

Potwierdzam obawy PawłaM. Objawy jak panewki.
Najbardziej je własnie słychać w okolicach 3000 obrotów.
Jeżeli zrobi się panewki zanim auto stanie, to koszt całości w zależności od mechanika zamknie się w około 3 tys PLN. Oczywiście nie w ASO. Jeżeli zrobi się dopiero jak samochód stanie to najczęsciej najbardziej opłacalna jest wymiana silnika.

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: ///M3 » śr paź 31, 2007 14:00

macpis pisze:Ja tez mam stukot w glowicy, najczesciej na zimnym silniku z przodu przy glowicy vanosa. Jedni mowia ze to vanos a inni ze lancuch bo napinacz wymieka.
Tutaj zdecydowanie góra silnika. Albo Vanos, albo popychacze zaworowe.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Bombel » śr paź 31, 2007 18:02

Olej faktycznie do wymiany, bo ostatnia zielona sie swieci...
Stan jego jest na maksa...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Yanaki
Posty: 54
Rejestracja: pt gru 08, 2006 15:47
Lokalizacja: Wawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Yanaki » śr paź 31, 2007 22:34

Vanos nie stuka, nie chcę na siłę uszczęśliwiać, ale powodem może być rolka napinacza łańcucha rozrządu, przerabiałem to kiedyś, generalnie proponuję szybką diagnostykę, ale nie jesteś zielony, więc sam o tym wiesz, gratuluje ładnego auta, sam przez bardzo długi okres szukałem sedana M3, a później miałem ubaw objeżdżając większośc na światłach, a kolesie robili baranie miny widząc "zwykłego" sedana w Mpakiecie

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Bombel » śr paź 31, 2007 22:48

No coz, jestem umowiony w poniedzialek na regulacje tych zaworow. Potem zmienie olej i zobacze co sie bedzie dzialo. Mam nadzieje, ze juz bedzie gites :)
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

luk332
Posty: 23
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:22
Lokalizacja: Tarnobrzeg/ Wwa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: luk332 » pn lis 05, 2007 15:15

wg mnie to wlasnie vanosy . czesta usterka w 3.2 . delikatnie slyszalne na wolnych a miedzy 1,5 a 2,5 mocno slyszalne. zmienisz olej i bedzie treoszke lepiej
ET - 12.93s by tag heuer

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Bombel » pn lis 05, 2007 17:36

Wstepna diagnoza to panewka korbowodowa... W tym tygodniu rozbieraja silnik, wiec bede wiedzial na 100%
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: ///M3 » pn lis 05, 2007 18:24

A więc mit o padających panewkach tylko i wyłącznie w 3.0 powoli upada. To już druga M3 3.2, która ma ten problem.
Olej wymieniać panowie! I to częściej niż to wynika z tych wskazań kompa.
Bombel - pechowy - przynajmniej na początku - zakup. Oby potem śmigała jak należy.

Czytałem kiedyś na jakimś forum, że panewki w wysilonych samochodach należy wymieniać co drugą wymianę oleju :)
Oczywiście to przesada i dotyczyło to samochodów mocno przerabianych, ale coś w tym jest.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Bombel » pn lis 05, 2007 18:57

///M3 pisze:Bombel - pechowy - przynajmniej na początku - zakup. Oby potem śmigała jak należy.
No co Ty mowisz, jaki pechowy, przeciez przejechalem prawie 100km ;)
Nie ma tego zlego... Auta nie kupilem na pol roku tylko wiaze z nim wieksza przyszlosc takze po remoncie bede mial pewnosc, ze pojade na tor i z niego wroce o wlasnych silach :)
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Marcin_Os » pn lis 05, 2007 20:46

Bombel pisze:...takze po remoncie bede mial pewnosc, ze pojade na tor i z niego wroce o wlasnych silach :)
Bombelek, jeszcze zostały Ci Vanosy i skrzynia.

Welcome to the world of 3.2 :mrgreen:
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

ODPOWIEDZ